ASTETTA PAREMPI GRILLIKAUPPA

TOIMITUSTIEDOT

TOIMITUSTIEDOT

  • Toimitusajat:

Toimitusaika suoraan varastosta löytyville tuotteille (oletuksena ellei muuten merkitty) n. 5 arkipäivää. Tilaustuotteiden toimitusaika on aina vaihtuva ja se on noin 2-4 viikkoa riippuen tuotteen saatavuudesta. Omana osa-alueenaan ovat Carelia Grill-tuotteet, joilla on kiinteä 1-2 viikon toimitusaika.

  • Toimituksen hinnat:

Kuljetuksen hinta määräytyy suoraan painon mukaan seuraavasti:

    • Pieni paketti (0,1 - 9,9 kg) - 10,50 €
    • Paketti (10 - 19,9 kg) - 15 €
    • Iso paketti (20 - 24,9 kg) - 20 €
    • Lavarahti (25 - 49,9 kg) - 49,90 €
    • Heavy lava (50 - 250 kg) - 89 €

 

TOIMITUSEHDOT

1. Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää Suomen Grillitukun (Palveluntarjoaja) ylläpitämän verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Yksittäisiä tilauksia ja kaupanvastuuta koskien sovelletaan sen lisäksi mitä näissä ehdoissa on sovittu, täydentävästi Orgalime S 2012 – ehtoja, joihin ostaja vakuuttaa perehtyneensä. Käyttäjä vakuuttaa perehtyneensä näihin ehtoihin ja sitoutuu niitä noudattamaan. Palveluntarjoajan yhteystiedot:
SUOMEN GRILLITUKKU
Ensolantie 2
80710 Lehmo
Suomi / Finland
Y-tunnus: 2726485-8



2. Immateriaalioikeudet

Palveluntarjoajalla on kaikki palvelun ja sivuston immateriaalioikeudet, mukaan lukien tekijänoikeus sekä sitä lähellä olevat oikeudet. Palvelunkäyttäjille ei siirry osaksikaan Palveluntarjoajalle kuuluvat oikeudet.

Kaikki verkkokaupassa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit (tuotekuvat, tekstit, videot, logot, taulukot) ovat Palveluntarjoajan tai yhteistyökumppaniemme omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojatun kuva- ja tekstimateriaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.



3. Henkilötietojen käsittely ja yksityisyyden suoja

Antamalla Palveluntarjoajalle sivujen kautta henkilötietoja kävijä antaa samalla suostumuksen sille, että henkilötietoja tallennetaan ja käsitellään sivuilla tarjottuun palveluun tai toimintaan liittyvään tarkoitukseen. Palveluntarjoaja käsittelee henkilötietoja asianmukaisesti kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Palveluntarjoaja kunnioittaa Asiakkaan yksityisyyttä.

Sivuston kautta saatuja Asiakkaan henkilö- ja muita tietoja voidaan luovuttaa käsiteltäväksi Palveluntarjoajan yhteistyökumppanille.

Asiakkaalla on oikeus tarkastella tai muuttaa asiakasrekisterissä olevia henkilötietojaan tai poistaa niitä asiakasrekisteristä. Palveluntarjoaja voi käyttää Asiakkaan henkilötietoja markkinointitarkoituksiin. Asiakkaalla on oikeus milloin tahansa kieltää Palveluntarjoajaa jatkamasta markkinointia Asiakkaalle. Suoramarkkinointikielto ja muutokset yhteystiedoissa voidaan ilmoittaa osoitteeseen info@grillitukku.com

Jos kävijä lähettää Palveluntarjoajalle toisen henkilön tietoja tai hän on alle 18-vuotias, tulee hänen varmistaa, että tietojen luovuttamiseen Palveluntarjoajalle on ao. henkilön tai huoltajan suostumus näiden ehtojen mukaista käyttötarkoitusta varten.

Sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden tarkoituksena on analysoida ja kehittää verkkokauppaa, jotta se palvelee Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen.

Palveluntarjoaja toteuttaa henkilötietojen suojauksen ja käsittelyn tietoturvatason tarvittavin kohtuudenmukaisin toimenpitein. Palveluntarjoaja sitoutuu suojaamaan palveluidensa käyttäjien yksityisyyttä henkilötietolain (523/1999), sähköisen viestinnän tietosuojalain (516/2004) sekä muun soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Käyttäjä hyväksyy tämän tietosuojakäytännön ehdot käyttämällä Palveluntarjoajan sivustoa. Käyttäjä antaa sivustoa käyttäessään suostumuksen sivustoon liittyvien evästetiedostojen käyttöön ja tallentamiseen.



4. Rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakas voi kuitenkin halutessaan rekisteröityä rekisteröintilomakkeen kautta. Palveluntarjoajalla on oikeus kerätä rekisteröityneitä asiakkaita koskevia tietoja asiakasrekisteriin. Asiakas voi myös halutessaan käyttää PayPal Checkoutia, jolloin erillistä rekisteröitymistä tai tietojen syöttämistä ei tarvita, koska PayPal käsittelee nämä tiedot kauppiaan puolesta. Palveluntarjoajalla on harkintansa mukaan oikeus estää Palveluun pääsy rekisteröityneeltä käyttäjältä, jonka on syytä epäillä käyttävän Palvelua hyvän tavan tai lain vastaisesti.



5. Tilaaminen ja maksaminen sekä toimittaminen
5.1 Tilaaminen

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

Palvelusta tuotteita tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Palvelun käyttäjälle tätä koskevan vahvistuksen sähköpostitse sähköpostiosoitteeseen, joka on ilmoitettu tilauksen yhteydessä. Tilaamalla tuotteita asiakas hyväksyy tämän sopimuksen mukaiset ehdot.

Palveluntarjoajalla ei ole oikeutta muuttaa tilauksen sopimusehtoja lukuun ottamatta ilmeisiä virheitä.

(Asiakkaalla on oikeus ennen tilauksen toimittamista peruuttaa koko tilaus tai osia siitä. Toimitus on tapahtunut, kun tilaajalle on toimitettu osa tilauksesta tai koko tilaus tai ilmoitus siitä, että tilaus on luovutettu kuljetusliikkeen kuljetettavaksi.)

5.2 Maksaminen

Ostetut tuotteet ja niiden postikulut maksetaan ostopäätöksen tekemisen jälkeen Palvelussa ilmoitetuin ehdoin. Maksaminen tapahtuu Checkout Finland sivuston kautta joko verkkomaksuna, luottokorttimaksuna, laskulla tai osamaksulla, riippuen maksutavan valinnasta. Vaihtoehtoisesti voit käyttää myös PayPal maksutapaa (https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/servicedescription-full)

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.
Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut


Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut


Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat


Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo


Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay


Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot

Masterpass


Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:

OP:n yleiset euromaksuehdot

Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla

Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa

GSM-maksu

Ainapay

Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.
Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa.
Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:
Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
Enintään kaksi ostosta päivässä
Ei toimi prepaid-liittymillä
Lisätietoja: aina.fi

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent. Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf
OPn lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.
Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:
collector.fi
jousto.com
mash.com/fiCheckout Finland Oy [2196606-6]
Eteläpuisto 2 C
33200 Tampere
Puhelin: 0207 181830
www.checkout.fi

5.3 Kuljettaminen

Palveluntarjoaja ostaa tuotteiden kuljetuksen asiakkaalle ostopalveluna sekä lain ja kuljetussopimuksen mukaisin ehdoin joiden periaatteiden mukaisesti määräytyy myös vastuu kuljetusvahinkojen osalta.

Varastosta löytyvän tuotteen arvioitu toimitusaika tuotteen toimittamiselle 1-10 työpäivää siitä hetkestä lähtien, jolloin Palveluntarjoaja on vahvistanut lähetyksen sähköpostitse. Mikäli tuote halutaan toimitettavaksi tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen yhteydessä. Mikäli Asiakas ostaa monia tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Palveluntarjoaja vastaa kuljetuksen viivästyksestä ja virheestä.



6. Hinnat ja maksuehdot

Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Hintaan lisätään mahdolliset käsittely-, toimitus- ja kuljetuskulut. Maksu on tilauskohtainen ellei toisin mainita.

Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron. Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista. Palvelun tarjoaja ilmoittaa saateasiakirjoissa lähetyksen todelliset kustannukset.



7. Reklamaatio ja palautukset

7.1 Palauttaminen

Mikäli ostaja on kuluttaja Suomessa, kauppaan sovelletaan Kuluttajansuojalakia. Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukaan oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske kaikkia tuotteita. Palautusoikeutta rajoitetaan Kuluttajansuojalain mukaisesti. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen. Peruuttamisoikeus on voimassa sillä edellytyksellä, että tuote on säilynyt olennaisesti muuttumattomassa kunnossa.

Palauttaessa tuotteen Asiakkaalla on vaaranvastuu tuotteesta, jos sitä ei ole pakattu annettujen ohjeiden mukaan. Sen vuoksi on tärkeää, että tuote pakataan ohjeiden mukaisesti ja että se ei vahingoitu kuljetuksen aikana. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteen on oltava käyttämätön ja se on lähetettävä takaisin vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Kaikkien pakkausmerkintöjen on oltava paikoillaan ja käyttöohjeiden on oltava mukana paluulähetyksessä. On tärkeää, että käytetään suojapakkausta ja että teippiä tai muuta materiaalia ei kiinnitetä suoraan alkuperäispakkaukseen.

Asiakas voi palauttaa käyttämättömän tuotteen ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautusta.

Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, Palveluntarjoaja palauttaa suoritetun hinnan takaisin kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä hetkestä, kun se vastaanotti palautuksen. Palautus maksetaan ensisijaisesti samalle maksutavalle, jota asiakas on käyttänyt. Jos tuotetta ei palauteta virheettömänä ja käyttämättömänä, Palveluntarjoajalla on oikeus vähentää palautettavasta rahasummasta tuotteen arvon alentumista vastaava summa. Jos tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, postimaksuja ei palauteta.

Yritysten ja yhteisöjen palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautusmahdollisuudesta tulee sopia etukäteen Palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään postikulut.

7.2 Reklamaatio

Jos tuote poikkeaa siitä, mitä on sovittu Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisessä sopimuksessa tai jos tuote ei muutoin vastaa Palveluntarjoajan antamaa kuvausta tuotteesta, voidaan tuote palauttaa. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä välittömästi sähköpostitse osoitteeseen info@grillitukku.com tai postitse:

Suomen Grillitukku
Ensolantie 2
80710 Lehmo

Reklamaatio on toimitettava Palveluntarjoajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun vika on ilmennyt. Reklamaatio-oikeus koskee ainoastaan tuotteessa jo toimitushetkellä olevia vikoja ja reklamaatio-oikeutta ei ole esim. vioista, jotka ovat aiheutuneet normaalista kulumisesta.

Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta reklamoinnin jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Palveluntarjoaja palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

7.3 Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Toimituksen vastaanoton yhteydessä on tärkeää tarkastaa, että tuote ei ole vahingoittunut kuljetuksen aikana. Palveluntarjoaja vastaa tuotteista, jotka vahingoittuvat tai katoavat toimituksen aikana. Reklamaatio kuljetusvahingoista on tehtävä kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen voidaan sopia korvaavan tuotteen toimittamisesta.



8. Muutokset

Palvelun luonteen vuoksi Palveluntarjoajalla on milloin tahansa oikeus muuttaa Palvelun käyttöä koskevia ehtoja sekä lain mukaisessa järjestyksessä myös yksittäisiä ostoksia koskevia ehtoja.



9. Force majeure

Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista vahingoista.



10. Korvausvastuu

Sopimuksen luonteen vuoksi Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelun käyttäjälle aiheutuneista vahingoista ellei pakottavasta lain säännöksestä muuta johdu. Siinäkin tapauksessa vaatimus on esitettävä viipymättä ja välittömästi vahingon ilmettyä tai kun vahinko olisi voitu huomata.



11. Riitojen ratkaisu

Tästä sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki tätä sopimusta koskevat sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Pohjois-Karjalan käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan ellei pakottavista oikeuspaikka- tai lainvalintasäännöksistä muuta johdu. Kuluttaja voi saattaa asian myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.





ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE

Henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.

Päivitetty 24.5.2018



1. Rekisterin ylläpitäjä

Suomen Grillitukku

Ensolantie 2

80710 Lehmo

Suomi / Finland

Y-tunnus: 2726485-8



2. Rekisteriasioiden yhteystieto

Toimitusjohtaja Ville Hämäläinen

ville.hamalainen@fineq.fi

+35850 556 3977



3. Rekisterin nimi

Grillitukun asiakasrekisteri



4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste ja tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn perusteena on yrityksen oikeutettu etu asiakassuhteen ja/tai sopimuksen täytäntöönpaneminen.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on:

tuotteidemme ja palveluidemme toimittaminen ja kehittäminen esimerkiksi kyselytutkimuksella,
sopimus- ja muiden lupaustemme ja velvollisuuksiemme täyttäminen,
asiakassuhteemme hoitaminen,
palvelun ylläpidon suorittamat tutkimus- ja tilastointitarkoitukset
mainonnan kohdentaminen yhtiömme omissa ja muiden tahojen verkkopalveluissa
Käytämme automaattista profilointia tunnistamaan rekisteröityjen henkilöprofiileja, verkkokäyttäytymistä ja hankintahistoriaa. Käytämme näitä tietoja markkinoinnin kohdentamisessa ja palvelujen kehittämisessä.



5. Mitä tietoja käsittelemme?

Käsittelemme asiakasrekisterin yhteydessä seuraavia asiakkaan tai muun rekisteröidyn henkilötietoja:

rekisteröidyn perustiedot kuten nimi*, asiakasnumero*, käyttäjätunnus ja/tai muu yksilöivä tunniste*, salasana*;
rekisteröidyn yhteystiedot kuten sähköpostiosoite*, puhelinnumero*, osoitetiedot*;
yritystä/yhdistystä ja yrityksen/yhdistyksen yhteyshenkilöitä koskevat tiedot kuten y-tunnus*, yhdistysrekisterinumero* ja yhteyshenkilöiden nimet* sekä yhteystiedot*;
asiakkuutta ja sopimusta koskevat tiedot kuten tiedot menneistä ja voimassaolevista sopimuksista sekä tilauksista, muut asiointitiedot, kuten sähköiset laskutustiedot sekä sähköinen viestintä;
henkilöprofiili ja verkkokäyttäytyminen
Tähdellä merkittyjen henkilötietojen antaminen on edellytys sopimussuhteemme ja/tai asiakassuhteemme syntymiselle Ilman tarvittavia henkilötietoja emme voi toimittaa tuotetta ja/tai palvelua.



6. Mistä saamme tietoja?

Saamme tietoja ensisijaisesti rekisteröidyltä itseltään.

Lisäksi henkilötietoja voidaan kerätä ja päivittää tässä tietosuojaselosteessa kuvattuja käyttötarkoituksia varten myös julkisesti saatavilla olevista lähteistä ja viranomaisilta tai muilta kolmansilta osapuolilta saatujen tietojen perusteella sovellettavan lainsäädännön rajoissa. Tällainen tietojen päivittäminen suoritetaan manuaalisesti tai automaattisin keinoin.



7. Kenelle luovutamme ja siirrämme tietoja sekä siirrämmekö tietoja EU:n tai ETA:n ulkopuolelle?

Hyödynnämme henkilötietojen käsittelyssä lukuumme toimivia alihankkijoita. Olemme ulkoistaneet IT-hallintaa ulkopuolisille palveluntarjoajille, joiden hallinnoimalla ja suojaamalle palvelimelle henkilötietoja tallennetaan. Olemme huolehtineet alihankkijoidemme kanssa tietosuojastanne laatimalla henkilötietojen käsittelyn osalta käsittelysopimukset. Joissain tapauksissa henkilötietoja voidaan luovuttaa EU:n/ETA:n ulkopuolelle, kuten Yhdysvaltoihin ja Venäjälle. Tietojen luovutus riippuu asiakkaan ostamasta palvelusta, jonka sopimuksessa viitataan tarkemmin minkälaisesta luovutuksesta on kyse ja mihin niitä luovutetaan. Olemme huolehtineet siirtoon liittyvistä asianmukaisista suojatoimista. Me käytämme EU:n hyväksymiä vakiosopimuslausekkeita tai muita EU:n komission hyväksymiä siirtomenettelyitä.



8. Miten suojaamme tiedot ja miten pitkään niitä säilytämme?

Henkilötietoja sisältävän järjestelmän käyttöön ovat oikeutettuja vain ne työntekijämme, joilla työnsä puolesta on oikeus käsitellä asiakastietoja. Kullakin käyttäjällä on oma käyttäjätunnus ja salasana järjestelmään. Tiedot kerätään tietokantoihin, jotka ovat palomuurein, salasanoin ja muilla teknisillä keinoilla suojattuja. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta nimetyt henkilöt.

Säilytämme henkilötietoja 3 kuukautta sopimuksen irtisanomisesta sekä kirjanpitolainsäädännön mukaisesti laskutietoja 6 vuotta laskun kirjaamisajankohdan myötä.

Arvioimme tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti sovellettava lainsäädäntö huomioon ottaen. Tämän lisäksi huolehdimme sellaisista kohtuullisista toimenpiteistä, joilla varmistetaan, ettei rekisteröidyistä säilytetä rekisterissä käsittelyn tarkoituksiin nähden yhteensopimattomia, vanhentuneita tai virheellisiä henkilötietoja. Oikaisemme tai hävitämme tällaiset tiedot viipymättä.



9. Mitkä ovat Teidän oikeutenne rekisteröitynä?

Rekisteröitynä Teillä on oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilörekisteriin tallennetut tiedot ja vaatia virheellisen tiedon oikaisua tai poistamista. Teillä on myös oikeus peruuttaa suostumuksenne tai muuttaa sitä.

Rekisteröitynä Teillä on tietosuoja-asetuksen mukaisesti (25.5.2018 lukien) oikeus vastustaa tai pyytää tietojenne käsittelyn rajoittamista sekä tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä valvontaviranomaiselle.

Erityisistä henkilökohtaisista syistä Teillä on oikeus myös vastustaa itseenne kohdistuvaa profilointia ja muita käsittelytoimia silloin, kun tietojen käsittelemisen perusteena on meidän välisemme asiakassuhde. Vaatimuksenne yhteydessä Teidän tulee yksilöidä se erityinen tilanne, johon perustuen vastustatte käsittelyä. Me voimme kieltäytyä toteuttamasta vastustamista koskevaa pyyntöä ainoastaan laissa säädetyin perustein.

Rekisteröitynä Teillä on myös oikeus milloin tahansa ja maksutta vastustaa käsittelyä, mukaan lukien profilointia niiltä osin kuin se liittyy suoramarkkinointiin.



10. Kehen voitte olla yhteydessä?

Kaikki tätä selostetta koskevat yhteydenotot ja pyynnöt tulee esittää kirjallisesti tai henkilökohtaisesti kohdassa kaksi (2) nimetylle yhteyshenkilölle.



10. Rekisteriselostetta koskevat muutokset

Suomen Grillitukku varaa oikeuden muuttaa rekisteriselosteen sisältöä ilmoittamatta tästä erikseen rekisteröidylle.

Rekisteröidyn vastuulla on tutustua rekisteriselosteen sisältöön säännöllisesti.

Etsi